18. kesäkuuta 2015

Juhannusta!

 Ihmisvilinästä tänään selvitty, herkkuja urakalla valmistettu ja auto on pakattu. Aamulla suuntaamme  viikonlopuksi juhannuksen viettoon mökille. Toivottavasti sää on suotuisampi kuin tänään!

 Alla olevan runon myötä haluan toivottaa kaikille ihanaa ja rentoa keskikesän juhlaa! Nauttikaa rakkaiden ihmistenne seurasta sekä yöttömän yön ihmeistä, unohtakaa kiire eli ottakaahan rennosti ja tehkää vaikka juhannustaikoja. 
Muumipeikon juhannusruno
Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
Sen viisammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.
-Tove Jansson

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti